سازمان و مناقصه برای پروژه های ساختمانی
سازمان و مناقصه برای پروژه های ساختمانی
سازمان و مناقصه فرایند که در آن مناقصه از پیمانکاران علاقه مند دعوت به انجام بستههای مشخص کار ساخت و ساز است. باید آن را اتخاذ و رعایت ارزش های کلیدی عدالت، شفافیت، سادگی و پاسخگویی، و همچنین تقویت این ایده که تسهیم ریسک به حزب بهترین برای ارزیابی و مدیریت آن را اساسی برای موفقیت یک پروژه است قرار می گیرد.
هنگامی که سازمان ها یا افراد مایل به یک مرکز جدید، و یا انجام نوسازی یا تعمیر و نگهداری از امکانات موجود، آنها را در برخی از تدارکات درگیر است. انواع روش های مختلف برای تهیه این امکانات جدید، و نه همه که شامل ساخت و ساز به عنوان یک راه حل وجود دارد. یک ساختمان کامل جدید ممکن است خریداری شده، برای مثال، و یا فضای موجود ممکن است اجاره. فرض بر این است، بنابراین، که بخش های بعدی این مقاله تنها اعمال خواهد شد هنگامی که تصمیم گرفته شده است - و ثبت - ادامه با گزینه ساخت و ساز.
دو روش معمول استفاده می شود دهی هستند تک مرحله مناقصه انتخابی و یا دو مرحله مناقصه انتخابی. هر دو شامل دعوت از مناقصه از شرکت های در یک لیست از پیش تصویب شده یا موقت، به دلیل انتخاب آنها حداقل استانداردهای خاصی در معیارهای عمومی مانند وضعیت مالی، تجربه، توانایی و شایستگی. عنصر رقابت در مناقصه بر اساس قیمت و کیفیت ارائه شده است. تفاوت اصلی بین این دو این است که در روند دو مرحله، پیمانکار می شود در برنامه ریزی پروژه در مراحل اولیه است، به طوری که مناقصه ها بر اساس حداقل اطلاعات ارائه شده، و در مرحله دوم تیم کارفرما خواهد مشخصات دقیق در رابطه با مناقصه مورد نظر را توسعه دهد. این روش در پروژه های پیچیده تر، که در آن پیمانکار ممکن است ورودی طراحی قابل توجهی داشته مورد علاقه.
این مقاله با فعالیت های درگیر در مناقصه های انتخابی تک مرحله در انگلستان مربوط می شود، هر چند هم دیگر روش وجود دارد. فرآیندهای تمرکز بر استفاده از اسناد سخت کپی کنید، اما می توان با روش های الکترونیکی و یا آنلاین، جایی که آنها سازگار با الزامات قانونی استفاده می شود. در واقع، برخی از بازه های زمانی تجویز شده توسط قانون تدارکات اروپا ممکن است کوتاه اگر ارتباطات الکترونیکی استفاده می شود. در حالی که آن به طور خاص در فعالیت های مرتبط با مدیریت مراحل F، G و H (Preconstruction) در طرح معماران RIBA از کار است، آن انتظار می رود که اصول فراتر از آن دامنه را گسترش دهد.
به خاطر داشته باشید که هر فعالیت در فرایند مناقصه دارای یک زمان و هزینه ضمنی. آن را حس می اقتصادی، بنابراین، به سربار شرکت کنندگان با الزامات اطلاعات غیر ضروری نیست، و به تمرکز بر روی کسانی که مربوط به کار است که انجام می شود می باشد. در مواجهه با رقابت فشارهای مالی، بیشتر پیمانکاران انجام خواهد داد، ارزیابی خود را از شغل آنها مایل به مناقصه، خواهد شد و کمتر تمایل به پیشنهاد برای کسانی که در آن روش ها دارد به عنوان بیش از حد پیچیده و یا طاقت فرسا درک شده است. همچنین، از آنجا که هزینه آماده سازی در هزینه های خود شامل، این در نهایت در منتقل می شود، در قالب قیمت های بالاتر. آماده سازی این اطلاعات نیز در هزینه های مشاوره بالاتر برای تیم کارفرما منعکس شده است.
اصل مناقصه است به اطمینان حاصل شود که رقابت واقعی است به دست آورد، به عنوان آن است که با استفاده از معیارهای مشخصی ارزیابی شده است. این معیارها ممکن است از نظر مسائل مالی بیان می شود، که شامل یک ارزیابی ساده مربوط به مناقصه مبالغ، و یا ارزیابی مالی پیچیده تر، از جمله در نظر گرفتن هزینه های پیش بینی در طول چرخه عمر پروژه تکمیل شده است. همچنین می تواند سایر عوامل غیر مالی مانند زمان و پیشنهاد روش یا سطح قابلیت آدرس؛ و یا گاهی اوقات ترکیبی از هر دو - در مجموع به عنوان یک کیفیت / قیمت متعادل "یا" ماتریس 'نامیده می شود.
قوانین اروپا توصیف این مفهوم به عنوان ارزیابی از ترین گزینه 'لحاظ اقتصادی به نفع. برای این منظور به دست آورد، با این حال، هر مناقصه باید قادر به پیشنهاد بر اساس برابری باشد، به این معنی است که آنها باید همان اطلاعات را دریافت - و از همه مهمتر که این اطلاعات باید در محتوا و دقت کافی به آنها اجازه می دهد به درستی ارزیابی مفاهیم و پیشنهاد درآمده است.
در بخش عمومی، عدم رعایت عادلانه و شفاف می توانید به چالش به صورت خودکار به یک قرارداد پس از آن منجر شود. این ممکن است در خسارت، و یا قرارداد بودن را کنار بگذارند، یا هر دو. در حالی که این ممکن است به همان اندازه در بخش خصوصی صدق نمی کند، آن را معقول به پایبندی به این اصول، اگر تنها به روند خود را آسان تر به دنبال است.
این مهم است که برای اطمینان در هر صورت که هر بحث را که در نسبتا انجام و ثبت دقیق. قانون 2006 تقلب تعریف تعدادی از فعالیت های است که می تواند به عنوان تقلب توصیف، در حالی که قانون رشوه سال 2010 را می یک شرکت که کارکنان شرکت در رشوه خواری مجازات، اگر شرکت می کند روش های مناسب در محل برای جلوگیری از آن را ندارد.
برگرفته از راهنمای NBS به مناقصه (مناقصه): برای پروژه های ساختمانی توسط Roland فینچ، RIBA انتشارات، فوریه 2011
این راهنمای کوتاه بسیار مورد نیاز کدهای خارج NJCC از روش جایگزین. این مجموعه یک روش برای مدیریت مناقصه برای ساخت و ساز بر اساس قانون تا به امروز است.
نوشته شده در یک سبک ساده انگلیسی، آن را توضیح می دهد و مقررات شفاف که به شما اجازه برای جلوگیری از مشکلات پایین خط. بر اساس مقررات قرارداد عمومی، آن را شامل راهنمایی از بازار پیشرو نرم افزار NBS ساختمان و شامل یک مثال کار کرده است.
مربوط به تمام پروژه ها و با هدف مشتریان، معماران، نقشه برداران، طراحان، مهندسان، مدیران پروژه، این راهنمای مهم شما اجازه می دهد به اتخاذ ارزش های کلیدی عدالت، شفافیت، سادگی و پاسخگویی. همچنین با اصول توسعه پایدار که نیاز به رفتار عادلانه، اخلاقی و شفاف از تامین کنندگان و زنجیره تامین راستا.
- ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۷